Skip to main content
|
by: joomlaspecialista

A hosszú élet titka a csípős paprika?

Úgy tűnik, hogy nem a bor, a sok sport, vagy a kiegyensúlyozott étrend az örökifjúság Szent Grálja, hanem a chili paprika. A Vermonti Egyetem tudományos publikációja szerint ugyanis a csípős ételek a növelik az élettartamot.
pixabay.com


Korábban a csípős, fűszeres étrendet nem tartották szerencsés választásnak a szakértők, mert az gyomor és emésztési bántalmak tucatját idézheti elő. Viszont, egy friss kutatás rácáfol minderre, mert azt állítja, hogy a chili paprika a hosszú élet titkának egyik eleme.

A   PLOS ONE magazinban közölt publikációban a kutatást végző szakemberek arra világítanak rá, hogy összefüggés van a chili paprika rendszeres fogyasztása és a jobb egészségügyi állapot között. A kutatáshoz 16 ezer önkéntes étrendjét és egészségügy hogylétét figyelték meg 23 éven keresztül.

A két évtizeden át tartó vizsgálódásból kiderült, hogy a rendszeres chili paprika fogyasztás csökkenti a szívbetegségek és a stroke kockázatát. Sőt arról is készült statisztika, hogy azok, akik heti rendszerességgel iktatták étrendjükbe a csípőset, 13 százalékkal nagyobb eséllyel élték túl azokat, akik kevesebbet vagy alig fogyasztottak chili tartalmú ételt. A kutatók azonban nem vontak le messze menő konklúziókat, és kijelentették, hogy ugyan a chili jótékonyan hat az egészségre, kategorikusan nem jelenthető ki, hogy késlelteti a halálozást.

A chili paprikának egyébként számos jótékony tulajdonsága ismert, például emésztésserkentő, megelőzhetjük vele az influenzát, és a torokfájásra is jó. Javítja a vérkeringést, és fájdalomcsillapítóként is használják bizonyos régiókban.

A kutatásból az is kiderült, hogy kik szeretik leginkább a tüzes finomsággal ízesíteni ételüket. A fő chili fogyasztók a mexikói-amerikai házas, fiatal felnőtt férfiak, valamint a hús és zöldséget preferálók, az alacsony jövedelműek és az aluliskolázottak.

A chili fő hatóanyaga a kapszaicin, íze pedig jellegzetes, intenzív, ám a magyar konyhában kissé mellőzött szerepe van. Hazai viszonylatban inkább mártást készítenek belőle, de nem szerves része a recepteknek úgy, mint például a mexikói ételeknek. Milyen kár!

Hasonló cikkek

Hírlevél