Skip to main content
|
by: joomlaspecialista

Kampány a hivatalos, HOTELSTARS szállodai csillagokért!

A szállodák csillagbesorolásának szabványosítása, ezáltal az egységes színvonal és minőség biztosítása a célja a Hotelstars nemzetközi szállodaminősítő rendszernek, amelyhez 2009-ben hazánk is csatlakozott. A Hotelstars védjegyrendszert Magyarországon működtető Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége most tájékoztató és szemléletformáló kampányba kezd a hazai piacon.  Az akció célja az, hogy a belföldi szállóvendégek és szálloda-üzemeltetők minél nagyobb arányban értesüljenek a védjegy-rendszer nyújtotta előnyökről, továbbá az, hogy a hotelcsillagok.hu címen elindított, regisztráció nélkül kereshető minősített szállodai adatbázis segítséget nyújtson a csillagok közötti eligazodásban.

A kezdeményezés a Nemzetgazdasági Minisztérium támogatásával valósul meg, a kampány arca és nagykövete pedig Görög Zita lesz.

2012 óta Magyarországon csak a Hotelstars nemzetközi szállodaminősítő rendszer által minősített szállodák használhatják a csillagmegjelölést kategóriájuk feltüntetésére. A hivatalos Hotelstars csillagok garantálják a vendégek elvárásainak megfelelő, nemzetközileg egységes színvonalat és minőséget – hangzott el azon a budapesti sajtótájékoztatón, amelyen bemutatták a Hotelstars által minősített hazai szállodák online adatbázisát. A hotelcsillagok.hu címen elérhető hiteles, szállodai adatbázis kifejezetten nagyközönségi használatra készült, a belépéshez és a minősített szállodák közötti böngészéshez nincs szükség sem előzetes regisztrációra, sem komolyabb iparági ismeretekre.

 „A hotelcsillagok.hu weboldal azért született meg, hogy a magyarországi vendégeket meg lehessen védeni a félrevezető kommunikációból és a hamis ígéretekből fakadó csalódástól. Ez ugyanis a magyar szállodaipari szakma, sőt a teljes turisztikai ágazat jól felfogott érdeke” – mondta Niklai Ákos, a kampányt kezdeményező Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) elnöke.

A szakember hangsúlyozta, hogy a Hotelstars nemzeti tanúsító védjegy minden piaci szereplő számára egyértelmű előnyöket biztosít: a vendégek számára garantált, sztenderd minőséget, a szállodák számára nemzetközileg egységes színvonalat és ennek köszönhetően könnyebb értékesíthetőséget.

„Célunk az, hogy felhívjuk az vendégek figyelmét: szálloda választáskor minden esetben először tájékozódjanak, hogy kiszemelt szállodájuk rendelkezik-e hivatalos, Hotelstars csillagokkal. Ehhez nyújt segítséget a www.hotelcsillagok.hu weboldal, ahol ezt könnyedén ellenőrízhetik.” – hangsúlyozta Niklai.

A Hotelstars rendszer magyarországi működtetéséért felelős MSZÉSZ képviseletében Lukács Attila hozzátette: a nagyközönség hiteles tájékoztatása mellett kiemelten fontos a magyarországi szállodák meggyőzése. A kampánynak célja az is, hogy minél több magyarországi szolgáltató lássa be: érdemes minősíttetnie magát a Hotelstars Union védjegyrendszerében. A turisztikai szakember szerint a kommunikáció e két iránya várhatóan erősíti majd egymást, hiszen a nemzetközi tapasztalat az, hogy a hatékony védjegyrendszert alkalmazó piacokon idővel érezhető versenyhátrányba kerülnek a minősített szolgáltatókkal szemben azok a szállodák, amelyek önkényesen, és így megbízhatatlan módon kommunikálják szállodai termékeik és szolgáltatásaik minőségét.

A MSZÉSZ gondozásában és a szaktárca támogatásával megvalósuló, április-májusban zajló kampány központi eleme a hotelcsillagok.hu címen elérhető kereshető adatbázis, amelyen a fogyasztók a jövőben maguk is ellenőrizhetik, hogy az általuk választott szálloda jogtiszta csillagokkal rendelkezik-e, azaz megfelel-e a hivatalos minősítéshez szükséges feltételeknek. Az oldal segít a csillagok közötti eligazodásban is, bemutatva, hogy mi várható el az egyes szállodai kategóriáktól és az érdeklődők választ kaphatnak az összes, a Hotelstars rendszerrel kapcsolatos kérdésükre is. A szakmai vélemény menüpont alatt szállodai szakemberek fejtik ki véleményüket a minősítő rendszer előnyeiről. Az akciósorozat másik fontos eleme, a weboldalra épülő közösségi média kampány, amelynek keretében több ismert szakember és médiaszemélyiség is felszólal majd a minősítés és általában a minőség fontossága mellett. A kampány hivatalos Facebook oldalán heti rendszerességgel izgalmas kvíz-kérdések megválaszolásával nyerhetnek értékes nyereményeket az oldal követői.

Jelenleg a magyarországi szállodakapacitásnak körülbelül 60 százaléka rendelkezik hivatalos Hotelstars minősítéssel. Az MSZÉSZ azt szeretné elérni, hogy idővel minden szálloda csatlakozzon a Hotelstars rendszeréhez, mert ez ország turisztikai versenyképessége és általános megítélése szempontjából is kiemelt jelentőségű a nemzetközi piacon.   

A Hotelstars Union folyamatos tárgyalásokat folytat annak érdekében, hogy a Hotelstars rendszer csillagbesorolását az online utaztatók – expedia, booking.com, tripadvisor, HRS – is használják. Ez lehetővé tenné, hogy a vendég mindenütt a világon látná már kereséskor, hogy az adott szálloda hivatalos Hotelstars csillagokkal rendelkezik-e.

A Hotelstars rendszert már 16 európai országban alkalmazzák és évről-évre újabb országok csatlakoznak a rendszerhez. A Hotelstars minősítési rendszert alapító országok ugyanis sikeresen elérték célkitűzésüket, hogy egy harmonizált minősítési rendszert alkalmazzanak, könnyen felismerhető logóval, jelzésekkel. Ez a rendszer nem csak tájékozódási pont, a körülbelül 180 milliós szállodai vendéget számláló piacnak, hanem ez egy tökéletes eszköz a szállodák részére a tervezéshez, üzemeltetéshez és minőségi értékeléshez.  

 

Hasonló cikkek

Hírlevél

Related Articles